هولوگرام | برچسب امنیتی

بعدنگار، اولین تولید کننده بخش خصوصی برچسب هولوگرام

هولوگرام | برچسب امنیتی

بعدنگار، اولین تولید کننده بخش خصوصی برچسب هولوگرام

هولوگرام | برچسب امنیتی

تولید و چاپ هولوگرام و چاپ انواع برچسب امنیتی هولوگرام، بارکد، پلمپ تخریب شونده

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معرفی نمونه هایی از هولوگرام ها

امروزه در مورد کالاها و خرید و فروش بببببا وجود افرادی که سعی در تغلب وارد کردن کالا دارند ابزار هایی را طراحی کرده اند که امنیت بر روی کالا ها ایجاد شود یک نمونه از آنها را میتوان هولوگرام شماره ی سریال دار نامید  در این  هولوگرام برای اینکه یک امنیت برای شخص و کالا  و همچنین مدیریت و کنترل اجناس و مدارک ، شماره سریالهایی بر روی برچسب به کار گرفته می شوند .

هولوگرام های  طرح مخفی

در این نوع هولوگرام ها، متن یا تصویر خاصی درون هولوگرام قرار می‌گیرد که در حالت عادی غیر قابل رؤیت است و فقط با استفاده از دستگاههای لیزرخوان مخصوص قابل رؤیت خواهد بود. از این نوع هولوگرام در مواردی که امنیت بالایی مدنظر باشد، استفاده می شود

.

.

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

 هولوگرام کوانتومی

نوع دیگری از هولوگرام وجود دارد که کاربرد آن در اینجا مشخص میشود هولوگرام از نوع جدیدی که وجود دارد بر روی کوانتوم اثر میگذارد به این صورت که  هولوگرام، اتر ثر کوانتومی را میتواند به شیوه ایی مهار کند و با استفاده از نور معمولی،تصاویر سه بعدی می سازد.اینده ی این تکنولوژی به گونه ای است که نیازی به عینک سه بعدی یا صفحه نمایش مخصوص ندارد.روش کار بر اساس رفتار الکترون های ازاد در سطح فلز بوده و توسط موسسه ای در ژاپن صورت گرفته است.

تعرفی معمولی از هولوگرام

هولوگرام معمولی اساسا یک الگوی موجی نور است که با قوی کردن لیزر بر جسم و بر روی صفحه ی عکاسی ساخته شده است.درخشش نور بر روی الگو،تصویر را دوباره ایجاد دمی کند اما بیشتر هولوگرام ها مانند انهایی که روی کارت های اعتباری وجود دارند،یا تصویر سه بعدی تک رنگ هستند و یا تغییر رنگ بسته به زاویه ای که شما انها را مشاهده میکنید دارند.

روش جدید با استفاده از پراش الکترون های مازاد موجود در سطح فلز و انتشار انها صورت می گیرد.فیلم های فازی نازک حاوی الکترون های ازاد که به هیچ اتمی محدود نبوده و با دریافت فوتون برانگیخته میشوند. این الکترون های نوسانی به نام پلاسمن ،طول موج خاصی از نور رنگی را منتشر می کنند.بسته به زاویه ی دریافت فوتون انها رنگ های مختلف نور را از خود ساطع می کنند و هولوگرامی به وجود می اورند که بدون توجه به زاویه ی دریافتی تمام رنگ ها را درست مانند شکل اصلی نشان میدهد.


  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

بررسی طراحی هولوگرام فلیپ – فلاپ

یکی از مهم ترین دسته هایی که شما میتوایند از انها اطلاعات کسب کنید هولوگرام های فلیپ فلاپ است که در صنعت امروزه برای خود جایگاه بسیار بزرگی را فراهم اورده است.به همین منظور ما برای شما اطلاعات بسیار زیادی را فراهم اورده ایم.

در این حالت چند طرح دو بعدی را می توان با تغییر زاویه هولوگرام بصورت افقی ( تغییر به چپ و راست) و یا عمودی ( تغییر از بالا به پائین و بالعکس) بطور مجزا مشاهده نمود به صورتی که در هر زاویه یک تصویر به نمایش درآمده و تصویر دیگر حذف می گردد.

بررسی طراحی هولوگرام سه بعدی واقعی

هولوگرام سه بعدی واقعی یا True 3D در واقع پیچیده ترین و مشکل ترین نوع هولوگرام به لحاظ طراحی و ساخت می باشد و افراد بسیار معدودی در سطح جهان قادر به ساخت هولوگرام این چنینی می باشند. این هولوگرام از روی ماکت و یا مدل مورد نظر و با تصویر برداری های لیزری متعدد و تنظیم زوایای بسیار پیچیده تهیه می گردد که در آن علاوه بر مشاهده عمق و بعد، می توان تصویر را از طرفین، بالا و پائین و به صورت کاملاً سه بعدی مشاهده نمود.

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

چند نمونه از فواید هولوگرام و محصولات هولوگرافیک

آنچه در این مطلب خواهید خواند نمونه هایی از فوایدی است که هولوگرام ها برای خود دارند و شما میتوانید با بهره گیری از این محصولات زمینه ی بسیار بزرگی را برای پیشرفت خود فراهم آورید .بی شک پیشرفت شما موفقیت مارا نیز به همراه دارد.

• تأثیر گذاری : از آنجا که هولوگرام تصویری جذاب و خیره کننده است ، از هر پیام تصویری دیگری سریعتر دیده شده و مورد توجه قرار میگیرد . صد البته اثر عمیقتر و قوی تری در ذهن مشتری و یا مصرف کننده یک کالای بخصوص میگذارد.

• امنیت : هولوگرام به هیچ وجه با روشهای معمول قابل تولید یا کپی نیست . بنابراین بطور روزافزونی بعنوان جزء لاینفکی از اسناد و برنامه های امنیتی در امور دولتی و تجاری قرار میگیرد . بعنوان مثال بطور گسترده ای در اوراق و اسناد ،پول و کارتهای شناسائی مورد استفاده واقع میشود.

قابلیت مهم هولوگرام که آنرا غیر قابل تقلب می سازد این است که می توان لایه ها و سطوح مختفی از اطلاعات و تصاویر قابل رؤیت را در آن ملحوظ نمود.

• پایایی و ماندگاری : از لحاظ روانی ، مردم تمایل به نگهداری و حفظ هولوگرام ها دارند. آقای Peter Schier یکی از مدیران عالی . AD 2000 Inc در آمریکا ، می گوید : ” مشتریانی باما تماس گرفته اند که ۱۰تا ۱۲ سال پیش کارت ویزیت ما را که دارای برچسب هولوگرامی بوده دریافت کرده و در تمام این مدت آن را حفظ کرده اند .به نظر شما چه هدیه تبلیغاتی دیگری می توانست چنین دوامی داشته باشد ؟ یک خودکار یا یک تقویم تبلیغاتی ؟ مطمئناً هیچکدام “.

 
 
  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

جایگاه فعلی تکنولوژی هولوگرام ها 

دنیای امروز ما بسیار گسترده تر از ان است که شما بتوانید برای یک علم جایگاهی ثابت پیدا کنید.اما ما در این مطلب میخواهیم به شما بگوییم که دنیای ما نتوانسته است در مقابل ام های بزرگ هولوگرامی ایستادگی کند و جایگاه ویژه ای را برای آن در نظر گرفته است.شما میتوانید برای آشنایی با این جایگاه ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

هولوگرام ها علاوه بر هنر و سرگرمی رشته ها ی بسیار دیگری همانند تصویر برداری های زیست پزشکی ،تجسم های فکری علمی ،طراحی مهندسی و…وجود دارند که از از هولوگرام ها استفاده می کنند و تکنولوژی دستیابی این رشته ها به هولوگرام ها را آسانتر کرده است .برای مثال نشریه ی تکنولوژی CENTاعلام کرده است که دانشمندان در دانشگاه های فنی مونیخ گونه ای تصویر برداری هولوگرافی را گسترش داده اند که در آن با استفاده از تابش فرستنده های وای فای تصاویر سه بعدی از محیط اطراف را ایجاد می کنند .CENTگمان می برد که این تیکم قادر است هولوگرام ها را درخارج از هوای رقیق نیز تولید کنند .
هولوگرام ها بعد از ساخته شدن بسیار سحر آمیز به نظر می رسند .در واقع یک تیم تحقیقاتی دیگر به سرپرستی یانگ پارک از ساختمان فیزیک موسسه ی علوم و تکنولوژی کره یک تصویر هولوگرافی را اجرا کرد که ۲۶۰۰ مرتبه عملکردی بهتر از اجراهایهولوگرافی کنونی داشتند .هدف از چنین کاری افزایش زاویه ی دید و اندازه ی تصاویر سه بعدی بوده است .

بررسی تکنولوژی هولوگرام

اگر شما این مطلب را باز کرده اید به این معناست که یا یک تلوید کننده هستند یا یک فرد کنجکاو در هر صورت ما در این مطلب میخواهیم به شما این نکته هایی را آموزش دهیم که آینده ای بسیار روشن و بزرگ را برای شما به ارمغان خواهد آورد.تکنولوژی هولوگرامی یکی از بزرگترین و مهمترین علومی است که دنیای امروز در پی آن فعالیت میکند.

این عکس که در هجدهم آپریل سال ۲۰۱۷ گرفته شده است هولوگرام انتخابات کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه ائتلاف چپ گرا لا فرنس بر روی صحنه طی برگزاری جلسه را نشان می دهد .درحالی که ملنچون جاسه را برگزار می کند هولوگرام هایش به طور همزمان در تمامی شهرها ظاهر می گردد .
گرچه جن لوک ملنچون کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه در انتخابات پیروز نشده بود ،اما به دلیل استفاده ی اخیرش از تکنولوژی هولوگرام در برگزاری همزمان هفت گردهمایی در فرانسه شناخته شده بود .وی در گردهمایی شهر دیژان فرانسه حضور داشت ولی تصویر وی با ماهواره در شش شهر دیگرکه جزیره ی La Reunionنیز شامل آن می شد .به راستی وظایف بی شماری داشت .به هرحال چنین نمایی تعجب همگان را بر انگیخته است .

 

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

 ایجاد هولوگرام

تا به این مطلب به شما تنها و تنها توضیحاتی درباره انواع هولوگرام ها داده ایم.اما در این مطلب قصد بر این است که به شما آموزش دهیم که این هولوگرام ها به چه شیوه ای تولید خواهند شد و شما چگونه میتوانید به شیوه ای بسیار ساده برای خود یک هولوگرام فوق العاده ایجاد کنید.

هولوگرام یک تصویر سه بعدی است که با استفاده از لیزر ایجاد می شود . نور دستگاه لیزر به دو پرتو می شکند . یکی از پرتوها با انعکاس از روی یک آینه از روی شی به صفحه عکاسی می تابد . پرتو دیگر به وسیله آینه دیگری بدون برخورد به شی به صفحه عکاسی فرستاده می شود . صفحه عکاسی در جایی قرار داده می شود که دو پرتو تلاقی می کنند . سپس صفحه عکاسی ظاهر می شود و ، در صورتی که به طریق صحیح به آن نور تابانده شود ، هولوگرام را پدیدار می کند.
چگونگی ایجاد این دو دسته تا حدود زیادی بستگی به ساختار درونی محیط تولید لیزر ، مکانیزم ایجاد لیزر و پارامترهای دیگر دارد که بررسی آنها خارج از این مقوله است. از لحاظ کاربردی ، لیزر‌های پالسی با مدت پالس ۱۲-۱۰ ثانیه در دسترس هستند. چنین لیزرهایی در جهت پژوهش در فرایندهایی که در گازها و مایعات ، با سرعتهای بسیار بسیار سریع رخ می‌‌دهد، بکار برده می‌شوند.

 مشاهده هولوگرام

برای مشاهده هولوگرام باید نور را تحت همان زاویه دسته پرتو اصلی که به هنگام عکسبرداری بر فیلم تابانده‌ایم، بر فیلم بتابانیم. در این صورت نمونه‌های تداخلی مضبوط بر فیلم نور را پراش داده چنان منعکس می‌کنند که جهت و شدت امواج تابشی اصلی ، که به هنگام عکسبرداری ایجاد شده است، مجددا بوجود آید. حال فرض کنید که صفحه ظاهر شده را دوباره به محلی که در معرض نور قرار داشت باز گردانیم و جسم تحت مطالعه را برداریم..
باریکه بازتابیده اکنون با فریزهای روی صفحه برهمکنش می‌کنند و دوباره در پشت صفحه یک باریکه پراشیده ایجاد می‌کند. بنابراین ناظری که به صفحه نگاه می‌کند جسم را در پشت صفحه می‌بیند، طوری که انگار هنوز هم جسم در آنجاست. هر یک از دو چشم ، هر نقطه مفروض را بواسطه یک نمونه تداخلی جداگانه مشاهده می‌کند. بدین ترتیب برای هر نقطه از تصویر ، ناظر یک تصویر مجازی سه بعدی را پشت صحفه هولوگرافی شناور است، می‌بیند. با تغییر شدت نور که در نتیجه تغییر زاویه مشاهده ، ایجاد می‌شود، چنین می‌نماید که شی در پشت هولوگرام واقعا وجود دارد.

  • نادر رفیعی