هولوگرام | برچسب امنیتی

بعدنگار، اولین تولید کننده بخش خصوصی برچسب هولوگرام

هولوگرام | برچسب امنیتی

بعدنگار، اولین تولید کننده بخش خصوصی برچسب هولوگرام

هولوگرام | برچسب امنیتی

تولید و چاپ هولوگرام و چاپ انواع برچسب امنیتی هولوگرام، بارکد، پلمپ تخریب شونده

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 ویژگی های هولوگرام های قابل لمس را بشناسیم

ما این مطلب را جمع آئری کرده ایم تا در آن به بررسی نمونه هایی از یک هولوگرام بسیار فوق العاده بپردازیم با نام هولوگرام های قابل لمس این هولوگرام ها چه ویزگی هایی دارند؟در کجا ها میشود از این هولوگرام ها استفاده کرد؟این هولوگرام ها چه کاربرد هایی دارند؟آیا میتوان این هولوگرام ها را در همه جای صنعت به کاربرد؟

بر اساس نظر داوطلبانی که از این هولوگرام های کنشی استفاده کردند سراب های میانه ی هوا چیزی در بین یک کاغذ سنباده و یک شوک نامتوازن به شمار می آمد.این هولوگرام ها از نقاط کوچک نوری پلاسمایی که voxelنامیده می شدند ساخته شده اند و هنگامی ایجاد می شوند که انرژی متمرکز لیزر هوای اطراف را یونیزه کند.
لیزرهای به کار برده شده توسط گروه طبیعی دیجیتال دانشگاه Tsukubaلیزرهای مخصوص ۱۰۱۵هستند که نور را با سرعت ۳۰ الی ۲۷۰ femtosecondانتقال می دهند.این نوع هولوگرام با تلفیق کننده های نوری فضایی ،یک آینه و یک اسکنر برقی ترکیب شده است .تیم DNGموفق به ساخت اشکال مکعب مانند بیش از یک سانتی متر با قدرت واکافت بیش از ۲۰۰۰۰۰نقطه در هر ثانیه شد.سرعت بالای هولوگرام به معنای قدرت پاسخ دهی به لمس در یک آن و افزودن درجه هم کنشی با استفاده از دوربینی که در قسمت زیرین حرکات دست و انگشتان را کنترل می کند،است .گرچه آزمایش های قبل نیز به چنین نتایج مشابهی دست یافته بود محققان DNGبر این ادعا هستند که تحقیقات آن ها اولین نمونه ای با قدرت واکافت بالایی بوده است که هیچ گونه ضرری برای لمس نداشته است .
نکته ی کلیدی برای جلوگیری از سوزش پوست به هنگام استفاده از لیزر کاهش مدت زمان استفاده از لیزر است .مدت زمان مطلوب برای استفاده از لیزر در حدود ۵۰ میلی ثانیه و یک ثانیه است .یوچی اکیال مدیر گروه گفت اندازه ی هولوگرام با اندازه ی تلفیق دهنده ی نوری مشمول در نصب محدود گردیده است .هم چنین وی امیدوار است این تجهیزات در آینده پیشرفته تر شود .

 هولوگرام های قابل لمس را بشناسیم

تشناخت برخی از هولوگرام ها در پیشرفت صنعت ما بسیار مهم است.اما ما دراین مطلب میخواهیم هولوگرامی را به شما معرفی کنیم که در همه جای صنعت ها میتواند مورد استفاده قرار گیرد و یکی از عجیب ترین های این هولوگرام ها نیز به شما می آید.هولوگرام های قابل لمس موضوعی است که ما در این مطلب میخواهیم آنرا بررسی کنیم.

محققان هولوگرام های قابل لمس را با استفاده از لیزرهای باتوان ایجاد کردند .
هولوگرام های هم کنشی و سه بعدی با تلاش محققان ژاپنی با به کار گیری لیزرهای فوق سرعت موفق به تولید هولوگرام هایی که از لحاظ فیزیکی قابل لمس هستند، شدند.

 

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

هولوگرام نقش برگردان

نمونه هایی از ابزار هایی که میشناسیم بسیار مهم است.اینکه این ابزار چه نمونه هایی دارد و هرکدام از این نمونه ها چه کاربردی دارند.اینکه شما بدانید این هولوگرام ها را در کجا باید استفاده کنید و چه جایگزین هایی وجود دارد.اینها همه در پیشرفت شما بسیار اثر گذار است.

این نوع هولوگرام ها تصویر یا متن خاصی را در هنگام کنده شدن از خود به جای می گذارند. برخی بصاین نوع هولوگرام ها تصویر یا متن خاصی را در هنگام کنده شدن از خود به جای می گذارند. برخی بصاین نوع هولوگرام ها تصویر یا متن خاصی را در هنگام کنده شدن از خود به جای می گذارند. برخی بصورت طرحی از برچسب جدا شده و بر روی سطح قرار می‌گیرند و برخی دیگر نیز بصورت چاپی و با رنگهای مختلف بر روی سطح باقی می مانند.

هولوگرام دارای طرح مخفی

این نوارها بمنظور محافظت از جعبه کارتن ویا هربسته دیگری که نیاز به محافظت در سطح بالایی داشته باشند مورد استفاده قرار میگیرند که در کنده شدن کلماتی مانندvoid، Canceled و …. ازخود برجای میگدارد که نشان میدهد بسته باز شده است. در این نوع هولوگرام همانند سایر هولوگرام ها می توان از جلوه های گرافیکی ویا مکانیسمهای امنینی هولوگرام استفاده کرد.

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

معرفی هولوگرام دات ماتریکس

در هر حرفه ای ناخت انواع زیر ساخت ها میتواند به نوبه خود برای شما بسیار مهم و تاثیر گذار باشد.بنابر این ما به شما خواهیم گفت که این هولوگرام ها هستند که از هر زاویه ای که به آنها نگاه کنید دارای دسته بندی های بسیار مهمی هستند.ما دراین مطلب به بررسی چند نمونه بسیار کوچک از آن هولوگرام ها خواهیم پرداخت.

در این نوع هولوگرام تصاویر از نقاط بسیار ریز و با وضوح بسیار بالا تشکیل گردیده که توسط کامپیوتر ایجاد می گردد و هر نقطه به تنهایی حاوی تمامی اطلاعات رنگی بوده و تصاویر بسیار روشن و شفافی را به نمایش می گذارد.

 معرفی هولوگرام رنگ واقعی 

ساخت این مدل با استفاده از طراحی هنری برروی عکس انجام گرفته و قادر است رنگ واقعی پوست و البسه فرد و یا رنگ واقعی اشیا را به نمایش بگذارد و یکی از انواع موثر در مبارزه با تقلب می باشد.

معرفی هولوگرام هات استمپ 

این هولوگرام که ابتدا بصورت فویل مخصوص هات استمپ تولید می گردد، توسط دستگاه مخصوص با حرارت و فشار بر روی سطوح مختلف چاپ شده و ضمن حفظ مشخصات هولوگرافیک، بخشی از سطح مورد نظر گردیده و غیر قابل تفکیک می باشد. این نوع هولوگرام نیز به واسطه پرهزینه بودن و فرایند متفاوت تولید از ایمنی بالایی برخوردار است.
 در کلیه مدل های فوق امکان چاپ شماره سریال و درج اطلاعات محرمانه بصورت میکروتکست و طرح مخفی وجود دارد که با چشم غیرمسلح قابل رویت نیست و فقط با نور لیزر و یا اشعه ماوراء بنفش قابل بازبینی و رویت می باشد. ضمناً به منظور ارتقاء هرچه بیشتر سطح ایمنی هولوگرام می توان چند نوع هولوگرام مانند دوبعدی/ سه بعدی و دات ماتریکس و یا فلیپ/فلاپ را با یکدیگر ترکیب کرد و همچنین از سایر مشخصات ایمنی مانند حرکات اضافی سینتیک استفاده کرد. این حرکات دینامیک که به صورتهای مختلفی می باشند با تغییر زاویه قابل بازبینی هستند و جلوه های بصری زیبایی مانند پرنده ای در حال پرواز را به نمایش می گذارند.
  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

درباره تاریخچه هولوگرام های هوشمند 

شناخت مبدا حضور هر علمی یکی از راه هایی است که ما میتوانیم با کمک آن این علم را بهتر بشناسیم و نحوه به کار گیری آنرا سهولت بخشیم.این امر باید برای شما کافی باشد تا اجازه دهید کمی درباره تاریخچه ی هولوگرام های هوشمن با شما صحبت کنیم.

هولوگرام های هوشمند، برای اولین بار توسط پژوهشگران دانشگاه کمبریج درسال ۲۰۰۴ ارائه شد ولی چند سالی است که محصولات این نوع هولوگرام هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند.

درباره هولوگرام هوشمند بدانید

این نمونه از هولوگرام ها را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید بهتر از هر لحظه ی دیگری در صنعت و یا حرفه ی خود پیشرفت کنید اما این انتظار را نباید داشته باشید که بدون داشتن اطلاعات این اتفاق برای شما بیوفتد.بنابر این باید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

هولوگرام های مرسوم توسط ثبت الگوی تداخلی نوری ایجاد می شوند و به صورت گسترده به عنوان لیبل و تگ های امنیتی برای احراز هویت استفاده می شوند. این هولوگرام ها را که روی کارت های شناسایی و اعتباری و … مشاهده می کنید، روی مواد حساس به نور ثبت می شوند و در طول گذر زمان، بدون تغییر و ثابت باقی می مانند. تحقیقاتی که در دهه اخیر صورت گرفته است، نوعی هولوگرام هوشمند را معرفی کرده است که روی مواد دیگری ایجاد می شوند. موادی مثل Ashydrogelها یا Hydrogelها مواردی هستند که امروزه در این صنعت استفاده می شوند.
در هولوگرام های هوشمند، الگوی تداخلی در متریالی ثبت می شود که نسبت به شرایط محیطی، به صورت انقباض- انبساط و یا تغییر رنگ از خود واکنش نشان می دهد. در واقع خصوصیاتی که این نوع هولوگرام ها ایجاد می کنند، ربطی به پروسه هولوگرافی و ثبت ندارد. بلکه تمام این ویژگی ها، به علت پلیمر هوشمندی است که ثبت نوری روی آن انجام می شود.
پلیمر های هوشمندی که  برای این نوع هولوگرام ها استفاده می شوند، دارای امولسیون هالید نقره است. الگوی فریز روی اجزای نقره متالیک این امولسیون (در طیف حدود۲۰نانومتر) ثبت می شود. ضخامت این پلیمر، حدود ۵تا۱۰ مایکرون است.
تعداد فریز ها با تغییرات محیطی فیزیکی، شیمیایی و یا زیستی تغییری نمی کند. بلکه به علت تغییر ضخامت ماده ثبت پلیمری(یا همان انقباض و انبساط)، طول موج و یا شدت را برای بیننده تغییر می دهد. این تغییرات برای کنترل کننده یا مصرف کننده، به صورت تغییر رنگ و یا درخشش و روشنایی نمود پیدا خواهد کرد.

 

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

آشنایی با هولوگرام انعکاسی

در این مطلب هدف بر این بوده است تا به شما به عنوان مشتریان خود اطلاعاتی درباره انواع هولوگرام ها بدهیم تا بتوانید با سرعت هرچه بالاتر و با کیفیت هرچه بهتر انواع پروسه های صنعتی و یا تجاری خود را به پایان برسانید.

در سال ۱۹۶۸ هولوگرام Rainbow یا انعکاسی(Reflection ) به وجود آمد. ساختار این نوع هولوگرام‌ها به گونه‌ای است که زیر نور سفید قابل دیدن هستند. اگر بیننده حالت خود را نسبت به یک هولوگرام انعکاسی تغییر دهد، می‌تواند طیف‌های مختلف رنگ را ببیند. این‌که ما می‌توانیم یک هولوگرام را به صورت سه بعدی، برجسته و رنگارنگ ببینیم ناشی از خطای دید است.
بهترین روش فهمیدن هولوگرام، مقایسه آن با عکاسی است. در عکاسی، نقطه به نقطه یک عکس سیاه و سفید توسط شدت اشعه نور ساخته می‌شود که هر نقطه روی عکس بسته به شدت موج نور، تنها یک یا چند چیز را ضبط و آشکار می‌سازد. اما باید توجه داشت نوری که یک منظره واقعی را می‌سازد فقط توسط دامنه و طول موج نور تعیین نمی‌شود بلکه فاز نقش عمده‌ای را نیز ایفا می‌کند. در عکاسی، فاز نوری از منظره اصلی منحرف می‌شود بنابراین در عکاسی، تصاویر سه بعدی نخواهیم داشت. اما در هولوگرافی علاوه بر شدت نور (دامنه و طول موج )، فاز نیز روی صفحه حساس به نور ثبت می‌شود.

آشنایی با هولوگرام انتقالی

اینکه شما از انواع هولوگرام ها اطلاعات داشته باشید  تا بتوانید به صورت کاملا متفاوت از هرکدام اینها بهره بگیرید و بتوانید به راحتی در صنعت خود پیشرفت ایجاد کنید حق شماست.بنابر این ما در این مطلب میخواهیم به شما نمونه هایی از این هولوگرام ها را معرفی کنمی.

بعد از اختراع لیزر انواع هولوگرام‌ها می‌توانست ساخته شود. اولین هولوگرام‌ها که با نور لیزر قابل رویت بود، هولوگرامهای انتقالی نام داشتند.

 

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

پروسه ی جلوگیری از جعل با هولوگرام

یک نکته ی خوب درباره هولوگرام ها را میتوان این دانست که با استفاده از آنها میتوان از جعل اجناس و بسیاری از موارد دجلوگیری کرد.اما این را باید به شما بگوییم اگر از آنها استفاده کنید بدون هیچ پشیمانی به ادامه این کار خواهید پرداخت.

 
تکنولوژی برتر بصری هولوگرافی با بهره وری از تکنیک های لیزری و سایر ویژگی های امنیتی امکان هرگونه سوء استفاده از محصولات، نام تجاری شرکت ها، اوراق و اسناد و سایر مالکیت ها حقوقی و خصوصی را از افراد فرصت طلب گرفته است. مشتریان نیز با درایت فراوان تنها محصولات دارای هولوگرام خریداری کرده و این محصولات را بعنوان محصول اصلی می شناسند که این امر علاوه بر بی حاصل کردن تلاش افراد سودجو موجبات خرید مطمئن برای خریدار و فروش بیشتر برای شرکت ها و کارخانجات را فراهم آورده است
هولوگرام ها در همه جا یک تفاوت ایجاد کرده اند، از امنیت نام کـالا تا جلب رضایت مشتریان در عرصه های گـوناگون انواع محصولات تولیدی، آرایشی، بهداشتی، داروئی، غذائی، پزشکی، فیلم ها، سی دی ها، قطعات یدکی وغیره مدارک دانشگاهی، اوراق بهادار، ضمانت نامه ها، بیمه نامه ها، اسناد کارت های شناسائی، گواهینامه ها، گذرنامه سخت افزار و نرم افزارهای رایانه ای محصولات فرهنگی و هنری.

استفاده از هولوگرام ها 

 
هولوگرام ها از چندین لایه تشکیل شده که دارای اختلاف رویت با در نظر گرفتن دید ناظر است. زمانیکه یک پرتو نور در زاویه مناسب بـر یک  هولوگرام بتابد، یک تصویر چنـد بُعدی ظاهر میشود که تغییر زاویه نور در آن حرکت پدید می آورد.
امروزه در سراسر دنیا، هولوگرام تنها راه حل منطقی برای مقابله با پدیده جعل و تقلب شناخته می شود. از اینرو شرکت های معتبر برای جلوگیری از خسارات ناشی از جعل محصولات و نام تجاری خود،تکنولوژی منحصر به فرد هولوگرافی را مورد استفاده قرار می دهند. غیر ممکن بودن برای کپی برداری، بالا بردن ارزش نام کالا و تاثیر مثبت در فروش بیشتر محصولات به دلیل اطمینان خاطر مشتریان و بسیاری مزایای دیگر عواملی هستند که موجب رواج محصول  هولوگرام گردیده اند.
  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

معرفی هولوگرام های بازتابی

دسته بندی های هولوگرام ها به شیوه های مختلفی انجام میشود اما ما در این مطلب قرار است به بررسی یکی از مهمترین دسته های مهم بپردازیم تا شما ب=را با ویژگی ها و استفاده هایی که میتوانید از این موضوع داشته باشید آگاه کنیم.پس خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

هولوگرام های بازتابی که در آن ها تصویر کاملا نزدیک به سطح مشاهده می شود از رایج ترین نوع هولوگرام در گالری ها به شمار می آید .این هولوگرام با یک نور سفید گرم شوند روشن می شود و سپس در یک زاویه ی دید متفاوت و دور به سمت دید بیننده قرار می گیرد .بنابراین این تصویر از نور بازتاب شده از هولوگرام حاصل می گردد .اخیرا این هولوگرام ها در رنگ ها ی متفاوت ساخته و نمایش داده می شوند و تصویر شان کاملا با شی اصلی متفاوت می باشد .اگر آینه یک شی باشد تصویر هولوگرافی حاصل از آن به صورت یک نور سفید است .اگر الماس یک شی باشد تصویر حاصل از آن درخشنده و به صورت جرقه خواهد بود .
گرچه تولید انبوه هولوگرام هایی همانند تصویر یک عقاب بر روی کارت ویزا به وسیله ی یک نور بازتابی مشاهده می گردد در حقیقت این تصاویر یک هولوگرام پراکنشی هستند که با لایه از آلومینیوم در قسمت پشتی شان اندود شده اند .

دسته بندی های مختلف هولوگرام ها

اگر هولوگرام ها را بشناسید این موضوع برای شما امری عادی است که بدانید هولوگرام ها دارای تفاوت های بسیار زیادی هستند و به همین دلیل دسته بندی های مختلفی را نیز از دیدگاه های مختلف با خود همراه دارند.بدین منظور هولوگرام ها را به دو دسته ی بازتابی و پراکنشی تقسیم می کنیم که در میان هولوگرام های بازتابی و پراکنشی انواع مختلفی از هولوگرام ها وجود دارند.

  • نادر رفیعی