هولوگرام | برچسب امنیتی

بعدنگار، اولین تولید کننده بخش خصوصی برچسب هولوگرام

هولوگرام | برچسب امنیتی

بعدنگار، اولین تولید کننده بخش خصوصی برچسب هولوگرام

هولوگرام | برچسب امنیتی

تولید و چاپ هولوگرام و چاپ انواع برچسب امنیتی هولوگرام، بارکد، پلمپ تخریب شونده

  • ۰
  • ۰

ایده و نظر ها در مورد هولوگرام 

تصور کنید که هر چیزی که شما در سه بعدی می­بینید،احساس می­کنید و یا می­شنوید(و یا ادراک شما از زمان)،در حقیقت از یک میدان دو­بعدی صاف متجلی و ناشی می­شود.(به گفته ­ی دستیار نویسنده یعنی Kostas Eskenderis از دانشگاه ساوت­ همپتون انگلستان).

“این ایده شبیه این است که در هولوگرام­ های معمولی یک تصویر سه بعدی در یک سطح دو بعدی کدگذاری (encode) می­شود،مانند آن هولوگرام­ هایی که در کارت­ های اعتباری وجود دارد.ولی این دفعه،در این مورد کل گیتی کدگذاری شده است.”

به گفته­ ی این تحقیق،این شبیه مشاهده ­ی یک فیلم سه بعدی در یک سینما است.در حالی که ما تصویری می­بینیم که دارای ارتفاع،عرض و عمق است،ولی در حقیقت همه­ ی آنها از یک صفحه نمایش دو بعدی صاف ناشی می­شوند.

آیا کل جهان  می­تواند یک هولوگرام باشد

به گذارش  دانشمندان  کل گیتی می­تواند یک هولوگرام پهناور و پیچیده باشد.و حتی آشفته کننده­ تر این که،اگر چیزی که فکر می­کنیم حقیقی و واقعی است فقط یک وهم و خیال باشد،ما چه فکری خواهیم کرد.

نویسندگان تحقیق می­گویند آنها شواهدی در مورد گیتی هولوگرافیک،به وسیله­ ی مطالعه ­ی “پس­تاب (afterglow)” در Big Bang با کمک تلسکوپ­های جدید قدرتمند،یافته ­اند.

تلسکوپ مقدار زیادی دیتای پنهان شده در “نویز سفید (white noise)”یا مایکرویوهای جا مانده از لحظه ­ای که گیتی خلق شد،شناسایی کرده است.فیزیک دانان نظری و ستاره شناسان ابتدا مضامین و مفاهیم گیتی هولوگرافیک را در دهه ­ی ۱۹۹۰ شناسایی کردند و این کشف تا این جا ،بهترین شاهد برای آن نظریه بوده است.

دانشمندان می­گویند که این نظریه ی عجیب و غریب (odd)،مشابه و برابر با آن نظریه­ های قدیمی است، در این مورد که گیتی از چه چیز ساخته شده،و این را هم اضافه می­کنند که این نظریه می­تواند بعدها نظریه ­ی جاذبه ­ی اینشتین و نیز نظریه­ ی کوانتوم را توضیح دهد.

تحقیق در مجله­ ی Physical Review Letters منتشر شد و توسط دانشمندانی از کانادا،انگلستان و امریکا انجام شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی